Sex år i bloggsfären – dags för år 7!

I just realized that I been into the wine blogging thingy for six years – May 15th 2007 I posted my first wine blog post at Magnus Reuterdahl’s vinblogg Aqua Vitae, in Swedish. Since then I posted 1187 posts there and then a few here and on some other places – wine blogging is a wonderful thing that create lots an lots of opportunities to drink wine, see new places and make great friends, if you haven’t already check out the #winelover community and EWBC!

Magnus Reuterdahl

Magnus Reuterdahls vinblogg (Aqua Vitae)

Tiden går fort! Idag ska jag på ett 40-års kalas, nästa år är mitt eget, och mitt i detta kom jag på att bloggen fyllde 6 år häromdagen, den 15 maj publicerade jag inlägg nummer 1.

Under dessa sex år har jag hunnit med att publicera 1187 inlägg, inklusive detta, och haft mer än 250000 besök. Jag har har varit med på tre European wine bloggers startat upp en engelsk blogg Testimony of a wine junkie, börjat skriva för BKWine Magazine och DinVinguide.se – Hwar fjortonde dag, blivit medlem i Circle of wine writers och varit med och startat upp VintweetupSthlm. Genom dessa och gruppen #winelover har jag fått tillfälle att prova massor med intressanta viner, se fantastiska platser men framförallt möta underbara nya vänner!

År 7 har redan börjat och ni är varmt välkomna att komma med på ytterligare ett kul och innehållsrikt år – resan…

View original post 5 more words

Leave a Reply

